Hvor tit kan du skifte visuel identitet?
Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Når vi mener “du” i denne artikel, så mener vi ikke dig som person, for du kan skifte visuel identitet, som det passer dig, i mere eller mindre hele omfanget fra top til tå.

Men når “du” er et firma, er der tale om, at der brand-eksperter, marketings-medarbejdere og PR-folk, som er ret så meget interesserede i, hvordan firmaets visuelle identitet er udadtil, da det vedrører, hvordan man kommunikerer ens virksomheds mission og vision ud.

At have en god visuel identitet kan være alfa og omega for, om virksomheden får succes, for du kan have et nok så godt produkt, som der ikke findes lignende af på markedet, og markedsgrundlaget er sikret, så det er bare med at fare videre og få sat gang i noget salg.

Men et eventuelt manglende salg kan være afstedkommet af, at kunderne ikke finder ens brand troværdigt ud fra den samlede visuelle identitet, man har skabt til ens produkt eller service med både slogan, farver, former, logo og videre i den samlede paillet. 

Og det er så her, vi kommer til aspektet med, hvor ofte og hvordan man kan skifte visuel identitet.

For hvis alle havde succes i første hug med deres virksomhed, så ville vi jo alle være iværksættere, læne os tilbage og slappe af, aldrig lære af eventuelle fejl – og hvem gad så være skraldemænd for eksempel?

Så mange virksomheder skal udvikle længe på deres visuelle identitet, før de lancerer den, hvor den har været forbi logo-eksperter og analyseret af en fokusgruppe.

Selv når den visuelle identitet så bliver lanceret, kan det give utilsigtede bagslag, hvorfor man må ændre lidt eller starte helt forfra.

Man kan ændre denne visuelle identitet, som man føler, ens firma er gået ind i en ny æra og fortjener en ny visuel identitet.

Har man ligefrem været ude i en regulær shitstorm, så skal man starte helt forfra med en ny visuel identitet!